Zákoutími sociálních sítí se po dubajské čokoládě v posledních dnech šíří debata o tom, proč má logo Nutella písmeno N černé, zatímco ostatní písmena jsou červená. Diskuzi pravděpodobně rozpoutala zpráva o úmrtí Francesca Rivelly (8.8.1927 – 14.02.2025), který byl jedním z klíčových lidí stojících za vznikem této ikonické pochutiny. Podle některých zdrojů se právě on podílel na vymyšlení názvu Nutella.
Na platformě X se objevily příspěvky lidí, kteří litují, že se Rivelly už nemohou zeptat. Naštěstí odpověď existuje – a je mnohem méně tajemná, než by se mohlo zdát.
Černé N není náhoda
Podle odborníků na branding jde o promyšlený tah. Stejně jako u dalších produktů značky Ferrero, kde první písmeno bývá černé, má toto barevné schéma hlavně marketingové důvody – černá a červená spolu dobře kontrastují a zlepšují čitelnost loga.
Dalším důvodem bylo i zajištění právní ochrany značky. Slovo „Nutella” je složeninou z běžného výrazu pro ořechy („nut”) a přípony „-ella”, takže mohlo být obtížné si jej jen tak nechat zaregistrovat. Barevná odlišnost prvního písmene pomohla značce získat ochranu.
Nutella se mohla jmenovat jinak
Málokdo ví, že slavná pomazánka se původně jmenovala Supercrema. V roce 1962 ale Itálie zakázala používání superlativů v názvech potravin, a tak Ferrero hledalo nový název. O dva roky později se zrodila Nutella, jak ji známe dnes.
Přestože smrt jednoho z otců této legendární pochoutky vyvolala nostalgii, její popularita zůstává nezměněná. A otázka černého „N” už snad definitivně našla svou odpověď.
Zdroje: X.com, gutefrage.net