Historická expresní dieselová Vindobona v renovaci

Expresní dieselová souprava VT 18.16.03 Solaris-Express jezdila od 60. let z DRR pod jmény Neptun, Berlinaren, Karlex, Karola a Vindobona přes tehdejší Československo a Rakousko na jih. S pomocí železničních trajektů přes Baltské moře pak jezdila pravidelně do Dánska a jižního Švédska. Jednotka v letech v letech 1985 až 1989 pak sloužila jako mládežnický klubový vlak Ernst Thälmann.

Provozní rychlost dieselové soupravy Vindobona byla 130 km/h, byla však schopna jezdit až 160 km/h, což byla pro vlak této éry skutečné vysoká rychlost. Vindobona byla mimo to jedním z nejmodernějších expresních vlaků v Evropě. Jednotka VT 18.16.03 je jedním z osmi vyrobených a pouze jedna ze tří dochovaných souprav.

Diesel agregát vlaku Vindobona
Diesel agregát Vindobona

Oprava zřejmě proběhne s ohledem na Evropské město kultury (akce jak jsme psali probíhá letos právě ve městě Chemnitz), tak aby si jej případný zájemci této kulturní akce mohli prohlédnout v nové kabátě. Renovace Vindobona proběhne ve SPIELEmuseu. Souprava pak bude umístěna tamtéž, pod novým přístřeškem..

Použité zdroje: youtu.be

sdílet příspěvek ⇡ na ⇣

Poslat příteli