Německé předvolební téma číslo dva je na světě, omezení rychlosti na německých dálnicích na 130km/hod. Po migrantech leží v žaludku podstatné části společnosti neomezená rychlost na některých úsecích německých dálnic. Některých proto, že neomezená rychlost na federální dálniční síti není neomezené všude a jedná se pouze o vybrané úseky.
Omezení rychlosti, na rozdíl od regulace migrace, má z celospolečenského hlediska podstatně zřetelnější podporu. V tomto ohledu se neangažují pouze tak nebo onak politicky orientovaní lidé ale celé organizace. Tradičním podporovatelem rychlostních limitů je zejména spolková policie, přesněji její svaz GdP. Kdo všechno dlouhodobě tuto myšlenku podporuje?
Mimo tradiční GdP se jedná o organizace jako Greenpeace, BUND (Bund für Umwelt und Naturschutz Deutschland) a další. Mnohé překvapí, že mezi podporovatele patří i VDC (Verkehrsclub Deutschland). Další autoklub, ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), zatím ale vyčkává.
Jaká část populace omezení rychlosti podporuje? Píše se obvykle o průzkumech, kde příznivci rychlostního limitu dosahují na 55 až 65% což není malé číslo. Kolik z nich je ale aktivních řidičů už žádný průzkum neříká. A jaké jsou předpokládané benefity případného zpomalení dopravy?
Nižší úmrtnost až o 30%, emise CO2 nižší o zhruba 11 milionů tun co rok a snížení finanční zátěže spojené s úrazy a škodami. V Německu každý den na cestách zemře v průměru osm lidí a několik set je zraněno. Proti zavedení rychlostních limitů je zdá se jednoznačně pouze jediná politická strana v Německu, tou je CDU Friedricha Merze. FDP, i když zaobaleně, ale nesouhlasí rovněž
Použité zdroje: rp-online.de