Tak už jsme tu měli články o dvojí kvalitě potravin, články o zkaženém mase, možná jste si sami porovnávali ceny potravin v Žitavě s libereckými. Ale už jste byli v Žitavě v drogerii? Třeba pro pastu na zuby? Mezi drogerie DM v Žitavě a stejnou značkou v Liberci jsme si všimli pár rozdílů v cenách. Bulvár by napsal skandálních rozdílů!
Kdysi jsme se na našem blogu věnovali srovnání kupní síly Čechů, Němců a Poláků v našem Trojzemí. Byla to trochu statistická teorie a hlavně data byla starší. O kupní síle Čechů a jejich ochotě připlatit si pár korun – a to doslova! – za kvalitu svědčí parkoviště u žitavského Kauflandu nebo Rewe během soboty. Ale zajeli jste někdy do centra do drogerie? Třeba do DM drogerie v Bautzner Straßse. My tam chodíme nakupovat pravidelně, ale minulý týden jsme se rozhodli pro nákup v libereckém dm na Šaldově náměstí a něco se nám nezdálo na cenách. Takže mobil, pár fotek v Liberci, pár v Žitavě a posuďte sami! Obrázky mluví za vše…








Když si to přepočítáte, tak je to minimálně 1 Euro ve prospěch DM v Žitavě. Proč? Proč, proč, proč? Napadlo nás několik vysvětlení:
- Německá centrála dm nařídila té české, že má vše prodávat o minimálně 1 Euro dráž. Rozdíl německá dm použije na pokrytí svých ztrátových prodejů v Německu.
- dm používá nestandardní a spíš tajemný kurz, možná nějakou konstantu pro přepočet EUR – CZK.
- Musíme mít češtinu na obalech a to něco stojí.
- České dm je málo efektivní a produktivní, má víc zaměstnanců a musí tedy „vytáhnout“ víc peněz ze zákazníků.
- České dm spoléhá na české banky, které vám při platbě českou kartou v zahraničí nastaví tak nevýhodný kurz, až vás to bude mrzet!
- Dělají si z nás pr… legraci. Pardon. (A vlastně z vás, my bydlíme v Žitavě )
- … napadne vás ještě nějaká ptákovina, proč je to v Čechách o tolik dražší?
Samozřejmě takové rozdíly jako na fotkách neplatí pro celý sortiment! Třeba dětské pleny Pampers jsme v Liberci viděli asi o 15 korun (asi 0,57 Euro) levnější. Ale nebyl to úplně stejný obal, trošku se lišily…
Trvalo to třicet let a dohnali jsme Německo. Dokonce předehnali. Bohužel jen v cenách
Ptala jsem se před 2 lety české centrály DM, z jakého důvodu se tak razantně liší ceny u stejných výrobků v německé a české síti prodejen DM. Odpověděli mi, že je to z důvodu zvýšených nákladů na přelepování etiket v českém jazyce (to musí být šílená položka, když jde třeba o 100 Kč na jedné lahvičce dražšího šampónu) a také přeci Česko není v Německu, takže sem musí to zboží nějak dovézt! Přeci! No jooo vlastně. Takže Česko je od německého centrálního DMskladu tak daleko, že to stojí prostě balík. 🙂 Kdo nevěří, ať tam běží. Nehrňte se tam všichni. 😀 Takže jsem si z toho vzala ponaučení a po dlouhá léta (asi 7) jsem provozovala e-shop s německým zbožím z DM a na rozdílu cen jsem vydělávala. Je potřeba obrátit všechna negativa v pozitiva! 🙂
Tak to vysvětlení českého DM je tak hloupé, až je geniální! Kdyby takhle odůvodnili rozdílné ceny na střední ekonomické, tak je vyrazí od tabule s pětkou 😀
Ale vaše řešení je o hodně lepší. E-shop s drogerií z kamenného obchodu, to je prostě bomba! 😀 😀 😀
Příčina je jinde. Lidl, dm atd. v ČR jsou české samostatné podniky nezávislé na Lidlu, dm v Německu, byť jsou založeny německým kapitálem. Rozdíl je v managementu. V Česku je management Lidlu, dm atd. složen z Čechů. Německý honí obrat objemem prodeje, český zvyšováním marže, což se mu vlivem kartelových smluv mezi řetězci daří, protože cz-antimonopolní úřad není schopen tyto dohody rozbít. Česká prodejní marže na potraviny tvoří 30 a více procent, německé řetězce jsou šťastny, mají-li zisk 4-5 %.