Najdi 10 rozdílů! Drogerie DM a další..

Tak už jsme tu měli články o dvojí kvalitě potravin, články o zkaženém mase, možná jste si sami porovnávali ceny potravin v Žitavě s libereckými. Ale už jste byli v Žitavě v drogerii? Třeba pro pastu na zuby? Mezi drogerie DM v Žitavě a stejnou značkou v Liberci jsme si všimli pár rozdílů v cenách. Bulvár by napsal skandálních rozdílů! 

Kdysi jsme se na našem blogu věnovali srovnání kupní síly Čechů, Němců a Poláků v našem Trojzemí. Byla to trochu statistická teorie a hlavně data byla starší. O kupní síle Čechů a jejich ochotě připlatit si pár korun – a to doslova! – za kvalitu svědčí parkoviště u žitavského Kauflandu nebo Rewe během soboty. Ale zajeli jste někdy do centra do drogerie? Třeba do DM drogerie v Bautzner Straßse. My tam chodíme nakupovat pravidelně, ale minulý týden jsme se rozhodli pro nákup v libereckém dm na Šaldově náměstí a něco se nám nezdálo na cenách. Takže mobil, pár fotek v Liberci, pár v Žitavě a posuďte sami! Obrázky mluví za vše…

Dudlík NUK, Žitava, 3,25 Euro
Dudlík NUK, Liberec, 159 Kč
Pleny Babylove DM Liberec, 119 Kč
Pleny Babylove DM Žitava, 3,75 Euro

Zubní pasta Elmex, Žitava, 2,95 Euro
Pasta Elmex DM Drogerie Žitava Německo
Zubní pasta Elmex, Liberec, 109 Kč
Vložky O.B., Liberec, 199 Kč
Vložky O.B., Žitava, 4,25 Euro

Když si to přepočítáte, tak je to minimálně 1 Euro ve prospěch DM v Žitavě. Proč? Proč, proč, proč? Napadlo nás několik vysvětlení:

  1. Německá centrála dm nařídila té české, že má vše prodávat o minimálně 1 Euro dráž. Rozdíl německá dm použije na pokrytí svých ztrátových prodejů v Německu.
  2. dm používá nestandardní a spíš tajemný kurz, možná nějakou konstantu pro přepočet EUR – CZK.
  3. Musíme mít češtinu na obalech a to něco stojí.
  4. České dm je málo efektivní a produktivní, má víc zaměstnanců a musí tedy „vytáhnout“ víc peněz ze zákazníků.
  5. České dm spoléhá na české banky, které vám při platbě českou kartou v zahraničí nastaví tak nevýhodný kurz, až vás to bude mrzet!
  6. Dělají si z nás pr… legraci. Pardon. (A vlastně z vás, my bydlíme v Žitavě )
  7. … napadne vás ještě nějaká ptákovina, proč je to v Čechách o tolik dražší?

Samozřejmě takové rozdíly jako na fotkách neplatí pro celý sortiment! Třeba dětské pleny Pampers jsme v Liberci viděli asi o 15 korun (asi 0,57 Euro) levnější. Ale nebyl to úplně stejný obal, trošku se lišily…

Trvalo to třicet let a dohnali jsme Německo. Dokonce předehnali. Bohužel jen v cenách

sdílet příspěvek ⇡ na ⇣

3 komentáře u „Najdi 10 rozdílů! Drogerie DM a další..“

  1. Ptala jsem se před 2 lety české centrály DM, z jakého důvodu se tak razantně liší ceny u stejných výrobků v německé a české síti prodejen DM. Odpověděli mi, že je to z důvodu zvýšených nákladů na přelepování etiket v českém jazyce (to musí být šílená položka, když jde třeba o 100 Kč na jedné lahvičce dražšího šampónu) a také přeci Česko není v Německu, takže sem musí to zboží nějak dovézt! Přeci! No jooo vlastně. Takže Česko je od německého centrálního DMskladu tak daleko, že to stojí prostě balík. 🙂 Kdo nevěří, ať tam běží. Nehrňte se tam všichni. 😀 Takže jsem si z toho vzala ponaučení a po dlouhá léta (asi 7) jsem provozovala e-shop s německým zbožím z DM a na rozdílu cen jsem vydělávala. Je potřeba obrátit všechna negativa v pozitiva! 🙂

    Odpovědět
    • Tak to vysvětlení českého DM je tak hloupé, až je geniální! Kdyby takhle odůvodnili rozdílné ceny na střední ekonomické, tak je vyrazí od tabule s pětkou 😀
      Ale vaše řešení je o hodně lepší. E-shop s drogerií z kamenného obchodu, to je prostě bomba! 😀 😀 😀

      Odpovědět
  2. Příčina je jinde. Lidl, dm atd. v ČR jsou české samostatné podniky nezávislé na Lidlu, dm v Německu, byť jsou založeny německým kapitálem. Rozdíl je v managementu. V Česku je management Lidlu, dm atd. složen z Čechů. Německý honí obrat objemem prodeje, český zvyšováním marže, což se mu vlivem kartelových smluv mezi řetězci daří, protože cz-antimonopolní úřad není schopen tyto dohody rozbít. Česká prodejní marže na potraviny tvoří 30 a více procent, německé řetězce jsou šťastny, mají-li zisk 4-5 %.

    Odpovědět

Napsat komentář

Poslat příteli